Efektivitas Strategi Cubing dalam Pembelajaran Berdiferensiasi untuk Meningkatkan Pemahaman Bentuk Geometri bagi Siswa Diskalkulia
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Alquraishy, S. W., Sagban, A. A., & Adnan, H. (2020). The role of cubing strategy in improving Iraqi EFL intermediate learners reading comprehension and attitude. International Journal of Innovation, 11(6), 14.
Faradilla, N., Putra, Z. H., & Noviana, E. (2022). The Relationship between Self-Efficiency and Mathematical Knowledge of 3-D Shapes of Fifth Grade of Elementary School. Journal Of Teaching And Learning In Elementary Education (JTLEE), 5(1), 3447.
Irawan, E. B., Sulandra, I., & Fikriyah, U. (2019). Student Verbal Interaction in Geometry Problem-Solving through Cognitive Activities. International Journal of Instruction, 12(3), 167182.
Marlina, M. (2019). Asesmen Kesulitan Belajar.
Marlina, M. (2020). Strategi Pembelajaran Berdiferensiasi di Sekolah Inklusif.
Marlina, M. (2021). Bahan Ajar Metode Penelitian Pendidikan Khusus.
Marlina, M. (2021). Pembelajaran Berdiferensiasi Sebagai Upaya Pemenuhan Aksesbilitas Psikologis Siswa Berkebutuhan Khusus di Sekolah Inklusif.
Marlina, M. (2021). Single Subject Research: Penelitian Subjek Tunggal.
Marlina, M., Kusumastuti, G., Makmur, N. A., & Nabila, I. (2022). Peningkatan Keterampilan Sosial Anak Berkebutuhan Khusus Melalui Strategi Pembelajaran Station Rotation Berbasis Tiered Task (Studi Eksperimen di Sekolah Inklusif Sumatera Barat). JPK (Jurnal Pendidikan Khusus), 18(1).
Pradita, D. A. R., Maswar, M., Tohir, M., Junaidi, J., & Hadiyansah, D. N. (2021). Analysis of reflective student analogy reasoning in solving geometry problems. Journal of Physics: Conference Series, 1783(1), 12105.
Saputra, M. A., & Marlina, M. (2020). Efektivitas Strategi Pembelajaran Berdiferensiasi untuk Meningkatkan Konsentrasi Belajar Anak Berkesulitan Belajar. Jurnal PAKAR Pendidikan, 99.
Sari, F. K., & Oktamarina, L. (2022). Pengaruh media realia terhadap pemahaman geometri anak usia 5-6 tahun di TK Nurul Iman Beringin Makmur I Kabupaten Musi Rawas Utara Tahun 2021. Jurnal Ilmiah Potensia, 7(1), 1122.
Sihombing, S., & Tambunan, H. (2021). Etnomatematika: Eksplorasi Konsep Geometri Pada Ornamen Rumah Bolon Batak Toba. Jurnal Pendidikan Matematika Indonesia, 6(2), 100104.
Surya, C. M., Iskandar, Y. Z., & Marlina, L. (2021). Meningkatkan Kemampuan Mengenal Bentuk Geometri Dasar Pada Anak Kelompok A Melalui Metode Tebak Gambar. Jurnal Tahsinia, 2(1), 7889.
Unaenah, E., Hidyah, A., Aditya, A. M., Yolawati, N. N., Maghfiroh, N., Dewanti, R. R., & Safitri, T. (2020). Teori Brunner pada konsep bangun datar sekolah dasar. NUSANTARA, 2(2), 327349.
Virtusena, V., Johar, A., & Wijanarko, A. (2021). Pengelompokan Potensi Kelulusan Mahasiswa Fakultas Teknik Unib Menggunakan Algoritme K-Means (Studi Kasus: Fakultas Teknik Universitas Bengkulu). Rekursif: Jurnal Informatika, 9(2), 206225.
https://doi.org/10.33365/jti.v14i2.508
Yuni, A., & Damri, D. (2019). Efektifitas Teknik Modeling Dalam Meningkatkan Keterampilan Berbaris Pada Siswa Tunagrahita. PAKAR Pendidikan, 17(2), 6266.
Yurmalia, D., & Herman, T. (2021). Student visualization in solving geometry problem: the case of reflection. Journal of Physics: Conference Series, 1806(1), 12052.
https://doi.org/10.1088/1742-6596/1806/1/012052
Yuwono, I., & Mirnawati, M. (2021). Strategi Pembelajaran Kreatif dalam Pendidikan Inklusi di Jenjang Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 5(4), 20152020
DOI: http://dx.doi.org/10.33096/eljour.v6i1.1304
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Ressy Nasvrela Dwi Ronisma, Marlina Marlina, Marlina Marlina

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Education and Learning Journal indexed by:
___________________________________________________________
Education and Learning Journal
ISSN: 2720-9156
Published by: Universitas Muslim Indonesia
Web: http://jurnal.fai.umi.ac.id/
Email: eljour@umi.ac.id
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0